Designer Outlet Roosendaal wil uitgroeien tot de nummer één winkel- en vrijetijdsbestemming van de regio. Het outletcentre wil die ambitie waarmaken door de onlangs aangekondigde samenwerking met leisure park ‘De Stok’ en het aantrekken van nieuwe namen. Dat zegt centre manager van Designer Outlet Roosendaal Francois Peeters in een interview met RetailTrends.
Naast de samenwerking met het leisurepark, zijn er plannen om een hotel te openen met 120 kamers, waarmee het outletcentre een weekendbestemming wordt, aldus Peeters. Peeters maakt een vergelijking met Disneyland, waar je bij een bezoek als volwassene weer kind wordt. De landscaping moet daarvoor in het hele park worden doorgetrokken, zodat mensen worden ‘verrast’. “We zijn eigenlijk meer een entertainmentbusiness dan een shoppingbusiness.”
Designer Outlet Roosendaal hoopt over twee tot drie jaar twee miljoen bezoekers per jaar te verwelkomen. “De wens is om die magische drie miljoen te halen. Dat is waarschijnlijk binnen vijf tot acht jaar”, aldus Peeters.
In 2017 werd de designer outlet overgenomen door de McArthurGlen-group. Sindsdien heeft het outletcentre enkele nieuwe namen binnengehaald als Karl Lagerfeld, Samsonite en Balr aan het aanbod toegevoegd.