De 34e editie van CPM (Collection Premiere Moscow), de grootste beurs voor heren-, dames- en kinderkleding, lingerie, avondkleding en accessoires in Oost-Europa, was volgens een persbericht van de organisatie wederom een succes. In de 15 hallen van Moskou’s EXPOCENTER, presenteerden 1.375 merken uit 30 landen hun nieuwste collecties aan ongeveer 22.000 bezoekers uit Rusland en de Euraziatische Economische Unie. Ongeveer 135 merken uit 25 landen presenteerden ook nog eens hun collecties op CPM Body & Beach.
Groeipercentages tot 10% werden genoteerd in de landenparticipatie uit Frankrijk, Griekenland en Turkije. Opmerkelijk was de aandacht en interesse voor de Deense merken in het ‘Made in Denmark’ paviljoen. Christian Kasch, CPM Project Director International, zegt hierover: “Wij zijn bijzonder verheugd over de groeiende interesse in ‘Made in Denmark’ bij CPM. Voor de komende editie in september 2020 word daarom een nauwere samenwerking met de Deense modevereniging DANSK MODE & Textil gepland om extra ondersteuning te bieden voor de deelname van Deense exposanten. De speciale cabineconstructie en een grotere ruimte in de ‘Forum’ hal, direct naast het grootste landenpaviljoen ‘Made in Germany’, benadrukt ook de groeiende interesse in Deense merken voor de Russische markt.”
De volgende editie van CPM vindt plaats van 1 tot 9 september 2020.
Meer informatie: cpm-moscow.com