Lifestylemerk Aaiko opent in maart een monobrand store in Antwerpen en drie shop-in-shops in het Italiaanse warenhuis Coin, in de vestigingen Bari, Genova en Catania. “Wij zijn beschermend naar onze retailers toe en willen niet op elke hoek van de straat liggen. Met meer dan tweehonderd verkooppunten zit het merk in Nederland aan de max.”, vertelt Eva van der Mei van distributeur Blosh. “We kijken nu naar het buitenland. In Duitsland, België en Engeland wordt Aaiko inmiddels al goed verkocht.” De monobrand store moet Aaiko als lifestylemerk op de kaart zetten en de merkbeleving overbrengen op consument én retailer.
Ook lanceert Aaiko een sieradenlijn, in samenwerking met Club Manhattan. “We houden ons vast aan het concept van het merk. De collectie richt zich op reislustige vrouwen, die er goed uit willen zien en oog hebben voor details. De sieraden bevatten invloeden uit verschillende culturen, is werelds zonder een etnische look te hebben. Het zijn must have items, voor een commerciële prijs.” Ook verwelkomt het merk een nieuwe collega op de salesafdeling: Floor Gruts.