Agent aan het woord: Eric Blom, Blom Fashion

De kaart die Eric Blom en zijn team verstuurden naar klanten

Eric Blom, Blom Fashion: “We zijn elke dag volop aan het werk. Juist nu maakt het uit of je er bent. In de eerste week van de beperkende maatregelen hebben we al onze klanten, in binnen-en buitenland, een kaart gestuurd. De boodschap was simpel – we staan samen voor een uitdaging. Met de nadruk op samen. Die ene kaart heeft zoveel impact gehad, dat hadden we niet kunnen voorzien. We krijgen er tot op de dag van vandaag reacties op. Zo zie je dat morele steun ook veel waard is. We hebben veel contact met onze klanten en fabrikanten. Ook hebben we veel contact met allerlei partijen over hoe het er straks uit zal zien. Eén van de conclusies zal hopelijk zijn dat we straks in ieder geval één positieve uitkomst van de coronacrisis overhouden; het verplaatsen van de leveringen. De winterleveringen op zijn vroegst half augustus, of begin september. De zomerleveringen pas medio februari of begin maart. De klanten die ik hierover spreek zeggen volmondig ja. Ook leveranciers reageren enthousiast, voor hen betekent het een verschuiving van de planning. Dit lijkt me een win-win voor alle betrokkenen.”

“Ook zijn we ons er van bewust dat we onze klanten dit jaar het hele jaar moeten supporten waar we kunnen, niet alleen totdat de maatregelen worden versoepeld of opgeheven. Support op het gebied van leveringen, betalingen etc. Tot nu toe merken we veel begrip bij alle partijen. Er worden geen bestellingen geannuleerd voor het najaar. En het lijkt me ook belangrijk om de hoogzomer leveringen door te laten gaan. De temperaturen gaan hoe dan ook omhoog richting juli en augustus, en dan moet je een passend aanbod hebben, eventueel met aangepaste voorwaarden. De productie in de meeste landen is weer opgestart en de stoffen en fournituren waren al ingekocht. Ik denk dat we in het najaar redelijk goed kunnen uitleveren. Er zal wellicht her en der wat wegvallen maar tot nu toe lijkt dat minimaal. Wellicht zullen er winkeliers zijn die het dan niet gered hebben. Dat zullen we moeten afwachten. We zetten nu alles op alles om er voor onze klanten te zijn, en dat lukt ook op afstand gelukkig.”

 

Aanbevolen artikelen
Neem contact op

Wilt u ons een bericht sturen? Wij nemen z.s.m. contact met u op.

0