Agent aan het woord: José Kortstee

José Kortstee

José Kortstee, JMK Agency:
“De eerste twee weken waren erg pittig vond ik. De schrik zat er goed in, bij mij, en natuurlijk ook bij mijn klanten. DK Company (producent van de merken Kaffe en Cream, red.) werkte vanuit Denemarken aan een passende oplossing, maar bij een bedrijf van dat formaat, met een internationale focus, duurt dat even.  Na de eerste twee weken was de paniek minder, en kon ik ook de maatwerk oplossingen die DK Company had ontwikkeld gaan communiceren met klanten. Ik ben erg praktisch ingesteld, dus in de tussentijd heb ik me vooral gericht op praktische oplossingen. Niet teveel praten, maar de mouwen oprollen en door.”

Pittig maar reëel
“DK Company heeft de communicatie met klanten over financiële regelingen naar zich toe getrokken, en dat werkt goed voor mij. Ondertussen staan we in nauw contact met elkaar als er op klantniveau een oplossing gezocht moet worden. Ik vind het belangrijk dat de hele keten in beweging blijft. DK Company heeft ook haar leveranciers te betalen. De Spring collectie die ik per juni ga schrijven is zes maanden geleden al ontworpen. Ik vind niet dat ik als agent kan zeggen ‘die wil ik niet’. Ik ga deze aan mijn klanten aanbieden en als ze het willen inkopen, heel fijn. Als het niet kan heb ik daar alle begrijp voor. Maar ik ga het wel proberen. DK company is een grote speler, maar stelt zich wel reëel en flexibel op. Dat kan ik enorm waarderen. In Denemarken begonnen de maatregelen omtrent corona al eerder.DK Company heeft al ontslagen door moeten voeren, en er is in overleg salarisvermindering toegepast. Dat zijn pittige stappen. Ze zijn er wel snel bij, met de intentie om mensen weer terug te nemen als de tijden dat weer toelaten.”

Kaf(fe) van het koren
“In deze tijden zie je ook de ware aard van ondernemers bovenkomen. Ik heb klanten die met de fietsmand voorop bestellingen aan het afleveren zijn. Je moet nu gewoon alles doen om verkoop te genereren en je nergens te goed voor voelen. Ik merk dat deze periode me ook veel geleerd heeft. Al ben ik van nature niet enorm geduldig, ik heb nu wel geleerd om het te zijn. Ook ben ik nog meer in gaan zien hoe belangrijk het is om met integriteit te handelen. Om de uitdagingen tegemoet te treden op een manier die bij je past, maar wel door gaan, en in beweging blijven. Naar een ander wijzen heeft weinig zin. Ik vind het passé om nu naar grote online spelers als Zalando en Amazon te wijzen. Die zijn er, en die gaan echt niet meer weg. Ik ben er van overtuigd dat er voor iedereen plek is, als je maar je eigen pad kiest. Ik zie ook ondernemers die na aanvankelijke schroom toch geïnvesteerd hebben in een webshop. Die durven het gewoon aan, dat vind ik klasse.”

Aanbevolen artikelen
Neem contact op

Wilt u ons een bericht sturen? Wij nemen z.s.m. contact met u op.

0