‘Next’ is de naam van het nieuwe beursconcept van de Ambiente in Frankfurt die vandaag van start is gegaan. “Op de Next displays, vier in totaal, tonen verschillende leveranciers de meest ongewone, inspirerende cadeau- en lifestyle ideeën”, vertelt Nicolette Naumann, vicedirecteur van Ambiente/Tendence. “Bijna dagelijks brengen jonge, creatieve denkers de meest originele en vernieuwende producten op de markt. Ze geven het algemene productaanbod een frisse toets. Op de Ambiente, die duurt tot en met 16 februari, zetten we deze producten van 33 kleine bedrijven uit twaalf verschillende landen in de spotlight.”
Nieuwe dingen ontdekken en nauwlettend de trends volgen, verrassen en enthousiasme creëren, dát is waar een beurs om draait, vindt Naumann. “En dat is ook precies waarom we dit programma lanceren. We brengen veelbelovende labels naar Frankfurt. Velen van hen zijn al bekend in eigen land. Ze maken meer dan graag de stap naar internationaal, hier bij ons.”
De vier Next’-displays zijn te vinden in de ‘Loft’-sectie in hal 11.0, in de ‘Young & Trendy’-sectie in hal 11.1 en als onderdeel van de nieuwe productgroep ‘Accessoiries & Jewellery’ zijn er twee Next displays in hal 9.2.