ARMEDANGELS behaalt Leader Status Fair Wear Foundation

 In Businessnieuws

De Fair Wear Foundation (FWF) beloont ARMEDANGELS met de hoogste beoordeling en kroont het merk hiermee opnieuw tot ‘leider’ in duurzame mode, meldt ARMEDANGELS in een persbericht aan Vakblad Vrouwenmode. ARMEDANGELS is sinds 2015 lid van de FWF en het merk zet zich in voor de implementatie van een strikte gedragscode in haar productiefaciliteiten. Veilige en gezonde arbeidsomstandigheden, eerlijke lonen, geen discriminatie en kinderarbeid evenals humane werktijden zijn slechts enkele van de vereisten. Eén keer per jaar neemt de De FWF de interne beheersystemen van ARMEDANGELS onder de loep, om te beoordelen hoe de code bij leveranciers is geïmplementeerd. Dit jaar heeft ARMEDANGELS de De Fair Wear Foundation Leader-status opnieuw toegekend gekregen, wat aantoont dat zij tot de leidende merken behoort die zich inzetten voor verbetering van de arbeidsomstandigheden in de gehele supply chain.

Voor het eerst is het label erin geslaagd om 100% van het productievolume uit zogenoemde niet-risicolanden of van gecontroleerde leveranciers te kopen. ARMEDANGELS gebruikt de FWF-standaard om onafhankelijke sociale normen tot in de diepste lagen van de organisatie te controleren. Persoonlijke bezoeken aan alle facetten van de distributieketen zijn vanzelfsprekend voor het label. Niet alleen om een beeld te krijgen van de locatie, maar ook om ideeën uit te wisselen met partners, te blijven leren en continu te werken aan verbeteringen, wat de basis vormt voor duurzame samenwerkingen gebaseerd op wederzijds vertrouwen en respect.

“We leven in een wegwerpmaatschappij, een wereld die een monster voedt dat onze planeet opeet.” zegt Martin Höfeler, oprichter en CEO van ARMEDANGELS. “Ruim tien jaar geleden vertelde ons gevoel ons al dat het anders kon én moest. We gingen het gesprek aan met de boeren, spinners, wevers, leveranciers en arbeiders. Op basis van hun behoeften blijven we ons productieproces sindsdien continu verbeteren. Maar dit is nog maar het begin. Het doel is om samen oplossingen te vinden voor alle ecologische en sociale uitdagingen van deze tijd – voor ons en voor iedereen die na ons komt.”

ARMEDANGELS biedt elk jaar inzicht in haar leveranciers met een sociaal rapport. Hierin laat ARMEDANGELS vooruitgang zien bij het implementeren van betere arbeidsomstandigheden bij partners en toont succesvol behaalde bedrijfsdoelstellingen. Afgelopen jaar zorgden ARMEDANGELS voor aanzienlijke vermindering van hun milieubelasting, door het gebruik van 100% duurzame grondstoffen. Het waterverbruik is met bijna twee derde verminderd, het energieverbruik met bijna 60% en de CO2-uitstoot met meer dan de helft.

Het merk zet zich daarnaast in voor sociale en liefdadigheidsactiviteiten, zoals tijdens de Fashion Revolution Week. Dit jaar, verkocht ARMEDANGELS maar liefst 479 “It’s on us to remember”-shirts tijdens Fashion Revolution Week, waarmee een totaalbedrag van € 11.716,15 aan de National Garment Workers Federation kon worden geschonken.

Recent Posts
Neem contact op

Wilt u ons een bericht sturen? Wij nemen z.s.m. contact met u op.

Not readable? Change text.
0