Athleisure is booming. Het segment is de afgelopen zeven jaar met 42 procent gegroeid en er wordt verwacht dat het tot 2020 met nog eens dertig procent zal groeien. Met een Athleisure-segment speelt Pure Londen inmiddels een jaar in op deze ontwikkeling. Met de groeiende vraag naar ‘fashionable active wear’ trekt de speciale athleisure-sectie een groeiende groep van bekende internationale en opkomende aanbieders van sportswear, activewear, badmode en outdoor-items. Onder meer O’Neill, Miss Runner, Fusionwear by Arys en Tenn Outdoors hebben hun plek op de beurs bevestigd. Matteo Perrone, Young Fashion & Athleisure manager van Pure London stelt: “Athleisure veel meer dan een trend. Het is een levenswijze geworden, die een grote markt met een enorm groeipotentieel vertegenwoordigt. Meer dan 52 procent van de consumenten kopen sportswear voor non-sportgebruik. Merken en retailers kunnen het zich niet veroorloven om géén onderdeel te zijn van deze onwijs populaire sector.”