Het Nederlandse Kleding BV, het bedrijf achter kleding.nl, is gekocht door de in Australië beursgenoteerde Mitula Group. De kledingzoekmachine werd in 2012 gelanceerd en breidde in slechts enkele jaren uit naar 15 andere landen, waar de website opereert onder de naam Fashiola.
Kleding.nl levert zelf geen producten, maar bundelt de rubrieken en producteigenschappen van webshops om de consument de producten van verschillende winkels op één overzichtelijke manier te presenteren. De zoekmachine omvat zowel bekende kledingwinkels als De Bijenkorf, wehkamp.nl en Zalando en meer exclusieve webshops als Anna van Toor, Omoda, SuperTrash en TopVintage.
Gonzalo del Pozo, CEO van de Mitula Group, laat weten enthousiast te zijn over de overname: “Het modesegment is belangrijk voor ons. Van een eenvoudige doorkliksite zijn wij steeds meer ontwikkeld in een bedrijf dat een belangrijke rol speelt in de online modebranche. De overname van Kleding is daar een waardevolle toevoeging aan.”