Op donderdag 31 augustus opende de tweede BRAX-store voor Nederland in Den Haag. Deze winkel is ingericht volgens het nieuwe SMARTline concept van BRAX. Na Wenen wordt Den Haag de tweede stad met een BRAX-store die deze nieuwe formule hanteert. “BRAX wordt hier op een eigentijdse manier gepresenteerd. We combineren smart technology met een lifestyle experience, waar online en offline shopping elkaar vinden”, aldus het merk. In de Haagse store – met een winkeloppervlak van ruim 250 vierkante meter krijgen de collecties voor mannen en vrouwen elk een eigen etage, met elk een ‘een geheel eigen winkelbeleving.’
Het nieuwe SMARTline concept creëerde BRAX in samenwerking met het Londense architectenbureau RPA Group en conceptontwikkelaar Nina Rudhart uit Düsseldorf. In de winkel in Den Haag domineren lichte tinten het interieur van de damesafdeling op de begane grond. Eikenhout en leer worden hier gecombineerd met goud- en bronskleurig staal . Te midden van deze warme tinten zijn ‘lifestyle areas’ gecreëerd, met grote ronde tafels, speciaal ontworpen mannequins en decoratieve elementen voor extra sfeeraccenten.
De aanwezige flatscreens tonen digitale content in de vorm van BRAX campagnes en beelden uit de collecties waaruit ook specifieke items en de nieuwe seizoenthema’s worden belicht. De eerste etage waar de mannenmode wordt gepresenteerd, hult zich in teakhout, donker leer en matzwart staal. Beeldschermen en speciaal gecreëerde torso’s helpen hier onder andere de juiste pasvormen en stijlen te vinden.