Burberry breidt directieteam uit

Burberry breidt directieteam uit

Burberry Group heeft  zijn executive team versterkt met een digital chief en een chief merchandising officer.

Giorgio Belloli treedt toe als chief digital, customer & innovation officer. “Giorgio zal verantwoordelijk zijn voor de leiding van de wereldwijde e-commerce, digitale producten en analyseteams, evenals voor een nieuw gevormde innovatiefunctie”, aldus Burberry. Belloli werkte negen jaar bij Farfetch, een retailplatform voor luxemode. Meest recentelijk was hij er chief commercial & sustainability officer. “Hij heeft eerder leidinggevende functies bekleed bij Alexander McQueen, Hussein Chalayan en Prada”, aldus Burberry.

Burberry benoemde Delphine Sonder tot chief merchandising officer, belast met “productstrategie” en planning in de ready-to-wear en accessoires units. Sonder was vijf jaar lang algemeen directeur merchandising bij Saint Laurent. Ze heeft ook leidinggevende functies bekleed bij Louis Vuitton en Chloe.

De versterking van het leiderschap van Burberry komt nadat het in Parijs genoteerde luxegoederenbedrijf LVMH Moet Hennessey Louis Vuitton SE ook veranderingen aan de top heeft doorgevoerd.

Onder de wijzigingen bij LVMH zal Pietro Beccari Michael Burke vervangen als hoofd van Louis Vuitton, een merk dat bekend staat om zijn handtassen met het alomtegenwoordige ‘LV’-logo. Burke krijgt “nieuwe verantwoordelijkheden”. Beccari was hoofd van parfum- en modemerk Dior. Die functie is nu gegeven aan Delphine Arnault, de dochter van LVMH’s miljardair-chef Bernard Arnault.

Bron en afbeelding:  burberryplc

Aanbevolen artikelen
Neem contact op

Wilt u ons een bericht sturen? Wij nemen z.s.m. contact met u op.

0