Extra omzet met ara
Schoenen en mode horen bij elkaar. Casual, formeel, elegant of zakelijk: geen outfit is compleet zonder een paar bijpassende sneakers, loafers, laarzen of pumps. U kunt uw klant voor die schoenen naar de schoenenwinkel laten gaan, maar waarom zou u zelf niet gewoon een mooie collectie verkopen in uw winkel? De collectie van ara bijvoorbeeld. Deze fabrikant biedt een brede en diepe collectie moderne, zeer comfortabel lopende modellen.
Kwaliteitsschoenen
Herbert Hessels van Schoenenimport Arcon B.V. – de Nederlandse agent van ara- legt uit: “ara is een gevestigde leverancier van kwaliteitsschoenen die zeer prettig lopen en een uitstekende pasvorm hebben. Je loopt er zo op weg, en dat is ideaal als extra productgroep voor een damesmodewinkel. Je hoeft namelijk geen specialistische kennis van breedte-maten of voetmeting te hebben, maar simpelweg een paar mooie schoenen aan te passen en af te rekenen.” Diverse grotere modezaken werken al met ara, geeft Hessels aan. “En die draaien uitstekende omzetten met onze modellen. We bieden een startpakket met goed verkopende modellen uit de collectie waar je weinig omkijken naar hebt, aangezien de winkelvoorraad automatisch kan worden aangevuld vanuit ons B2B-systeem. Ara levert altijd vanuit voorraad en we monitoren wekelijks wat er verkocht is, waarbij we rekening houden met wat er goed loopt en wat minder snel verkoopt. Op basis daarvan vullen we de juiste modellen aan om de winkelomzet te maximaliseren. Dit systeem hanteren we al met veel succes in de schoenenretail, maar het kan dus ook in de modewinkel.”
Sterke punten van ara
Hessels somt de sterke punten van ara op: “We leveren snel en uit een grote voorraad, dus nee verkopen is er niet bij; ara heeft een breed assortiment moderne modellen van casual tot gekleed die bij een brede collectie aan damesmode passen; ara schoenen lopen zeer comfortabel door onder andere High Soft Technologie en een uitstekende pasvorm, en last but not least: we bieden een goede marge!” De startmarge ligt boven de 2.4, en afhankelijk van promoties en staffels kan dat oplopen naar 2.9, geeft hij aan. “In deze tijd van overal oplopende kosten is dat prettige gedachte, zeker omdat je met ara schoenen ook nog eens een goede kassa-aanslag kunt realiseren. En in combinatie met onze gemakkelijke bestel- en aanvulmogelijkheden heb je als winkelier dus een extra omzetmaker in huis zonder dat je er veel moeite voor hoeft te doen. Het mes snijdt dus aan meerdere kanten.”
Businessmodel verbreden
Modewinkeliers die hun businessmodel willen verbreden met damesschoenen, nodigt Herbert Hessels uit om contact op te nemen voor meer informatie over de mogelijkheden met ara. “We kunnen in overleg bepalen wat een geschikt startpakket zou zijn en op basis van smart replenishment kunnen we bijsturen om de winkelier maximaal rendement te bieden zonder al te veel extra inspanning. Want ara ontzorgt én vergroot de omzetmogelijkheden met heel lekker lopende schoenen!”
