Modemerk G-Star gaat voor twee jaar een samenwerkingsverband aan met het Sandberg Instituut. Dit instituut onderzoekt met het programma ‘Fashion Matters’ op een creatieve manier de toekomst van de mode-industrie.
Een groep van twaalf creatieve topstudenten van het Sandberg Instituut, een onderdeel van de Gerrit Rietveld kunstacademie, is voor deze master geselecteerd. Tijdens het programma onderzoeken zij de milieu-, economische en politieke kwesties die de huidige mode-industrie uitdagen. Het onderzoek staat onder leiding van de Belgische kunstenaar Christophe Coppens. ‘Fashion Matters’ richt zich op innovatieve manieren van het ontwerpen, produceren, financieren, promoten en verkopen van mode, om zo aan de behoeften van de hedendaagse consument te voldoen en te anticiperen op de behoeften van de wereld van morgen.
Vanuit zijn filosofie herkent G-Star zich in de vragen die tijdens het programma ‘Fashion Matters’ naar voren komen. Daarnaast erkent het merk het belang van het vinden van nieuwe, creatieve invalshoeken en inspiratie. G-Star ondersteunt het programma financieel, maar ook met haar kennis over de mode-industrie.