gardeur investeert in duurzaamheid

Marc van Geuns van C. van Geuns Modeagenturen is heel positief als we hem vragen naar de situatie bij gardeur “Sinds de winkels heropend zijn loopt het weer heel goed met gardeur. De omzetten van 2019 zijn zelfs alweer in beeld! In de  lockdowns zag je dat typische pasvorm-producten als broeken minder verkocht worden online, maar nu vindt in de winkels een enorme inhaalslag plaats die nog steeds doorgaat. Het was toch afwachten hoe het koopgedrag van de consument zou zijn post-lockdown. En ik had verwacht dat er meer pijn zou zijn geleden door de retail. Gelukkig is er toch wel omzet gemaakt en ook de steunmaatregelen hebben geholpen. Daardoor kunnen veel ondernemers nu gewoon verder. Uiteraard: als er problemen zijn bij onze klanten zullen we ze helpen, maar vooralsnog valt het me mee hoe de handel er voor staat.”  

Investeren
Van Geuns verwacht dat de weg die vóór corona al was ingeslagen met gardeur nu dan ook goed vervolgd kan worden: “We waren in HW19-20 al behoorlijk op weg, met cijfers die 20% plusten, zeker in Nederland. Toen kwam corona en kregen we een tik, maar nu zijn we weer op weg naar het oude niveau. Daarom blijft gardeur ook enorm investeren in het bedrijf en in de fabrieken, vooral om duurzamer te kunnen produceren. Zo zijn er bijvoorbeeld voor de fabrieken in Tunesië nieuwe zuiveringsinstallaties geïnstalleerd. Maar ook in digitalisering zijn we zeer actief. Er is bijvoorbeeld fors geïnvesteerd in fotomogelijkheden voor online marketingdoeleinden. Daarvoor is er ook nieuw personeel bij gekomen. Duurzaamheid, moderniteit en digitalisering zijn echt speerpunten.”

Voorraadpositie
“Waar je als retailer wel rekening mee moet houden is je voorraadpositie,” waarschuwt Van Geuns. “De inkoop HW21-22 was terughoudend. Logisch, want de winkels waren dicht en er lag nog veel voorraad in de winkels, maar waar ik nu een beetje bang voor ben, is dat sommige klanten zo zwaar op de rem zijn gaan staan dat ze straks te weinig goederen in de winkel hebben. Als retailers terughoudend inkopen, remmen fabrikanten ook af met voorraad opbouwen. Voor de gardeur NOS-programma’s die we specifiek voor Nederland op voorraad houden nemen we goed positie in, maar ook daar is afgeremd omdat we net zo in onzekerheid verkeerden als onze klanten. Niettemin zijn we nu toch tussentijds aan het ophogen om straks de winkels op niveau te kunnen houden. De reactie op de SS22 collecties zijn goed, daar maak ik me geen zorgen over. Nederland is de grootste exportmarkt voor gardeur en daarom kunnen we onze collectie helemaal afstemmen op de Nederlandse markt, maar wat niet is besteld, kunnen we ook niet op voorraad nemen…” 

Collectie SS22
De nieuwe gardeur SS22-collectie staat voor levensvreugde. Dit komt tot uiting in een divers kleurenpalet en innovatieve materialen met accenten uit de jaren ‘70, ‘80 en ‘90. Natuurlijke tinten met een harmonieuze en rustige sfeer, gecombineerd met een levendige verscheidenheid aan kleuren zorgen niet alleen voor vreugde in de mode, maar ook in het leven, stelt gardeur. Bovendien is er een silhouetverschuiving doorgevoerd: een nieuwe eivorm met een relaxte pasvorm waarbij comfort centraal staat. Dit nieuwe silhouet wordt gekenmerkt door een conische beenvorm en een smalle zoombreedte. Een belangrijk onderdeel van de collectie wordt gevormd door denim. De Denim x Love serie is uitgebreid, terwijl pull-on Capri-broeken en shorts bijdragen bij aan het zomerse thema. JoggDenim is er nu ook in een gebleekte variant en voor het volgende zomerseizoen zullen ook joggrokken in een zachte, casual denim jersey worden toegevoegd. Authentic Denim blijft eveneens een briljante high-fashion keuze en de succesvolle slim-fit en straight-fit stijlen krijgen gezelschap  van nieuwe stijlen.

Neem contact op

Wilt u ons een bericht sturen? Wij nemen z.s.m. contact met u op.

0