Gezien in de media: ‘Mijn collectie is juist nu relevant’

Helen de Kluiver (37) lanceerde eind 2019 haar kledingmerk Caes. De coronacrisis gaf haar merk verrassend genoeg een zetje.

Duurzamer, kleiner, slower
De Kluiver verdiende haar sporen als ontwerper bij het kledingmerk Yaya, waar ze alle facetten van de mode meemaakte. Daar zag ze hoe ze het zelf anders zou aanpakken. Duurzamer, kleiner en slower. Vorig jaar werd haar modelabel Caes een feit. Haar sweater van biologisch katoen en broek van afvalresten van druiven verkocht ze aanvankelijk alleen via haar webshop, nu zijn er verkooppunten in Zwitserland en Japan.

Onderscheidend vermogen
‘In plaats van vormeloze linnen jurken wilde ik laten zien dat je ook tijdloze, mooi vormgegeven duurzame ontwerpen kunt maken. Ik werk samen met een breispecialist uit Londen, die het vak door en door kent. Ze heeft gewerkt voor Burberry, Calvin Klein en met het Deense merk Cecilie Bahnsen.’

Bron: FD Persoonlijk magazine, zaterdag 5 september 2020

Aanbevolen artikelen
Neem contact op

Wilt u ons een bericht sturen? Wij nemen z.s.m. contact met u op.

0