‘Het nieuwe achterafbetalen’ groeit razendsnel

tablet1Betalen nadat het pakketje binnen is. Vooral binnen de kleding- en schoenenbranche winnen moderne achterafbetaalmethodes als AfterPay en Klarna populariteit. Dat blijkt uit de eCommerce Payment Monitor van GfK, dat is samenwerking met iDeal en Thuiswinkel.org wordt uitgevoerd. Het aandeel van de nieuwe achterafbetaalmethoden is in de totale markt nog relatief gering. Zo werd in het eerste halfjaar drie procent van alle online aankopen met AfterPay betaald. Dat is een groei van zestig procent, waar de online markt met 21 procent is toegenomen. Vooral vrouwen omarmen het achterafbetalen. Ruim zestig procent van de gebruikers van AfterPay is een vrouw. Ook traditionele betaalwijzen als overschrijvingen en machtigingen trekken meer vrouwen, waar mannen oververtegenwoordigd zijn bij betalingen met PayPal en creditcard. De populariteit van het nieuwe achterafbetalen gaat ten koste van de traditionele acceptgiro. Die heeft nog maar een aandeel van drie procent.

Aanbevolen artikelen
Neem contact op

Wilt u ons een bericht sturen? Wij nemen z.s.m. contact met u op.

0