Hunkemöller gaat voor losstaand sportconcept

Na een testfase van vier weken opent Hunkemöller op 29 april de eerste HKMX sportswear winkel in Berlijn. De winkel is onderdeel van het strategisch plan van Hunkemöller, waarbij de keten de sportlijn HKMX apart wil trekken van moedermerk Hunkemöller. “HKMX heeft zich de laatste tweeënhalf jaar snel ontwikkeld en had in 2016 een omzet van twintig miljoen euro”, zegt CEO Philip Mountford. “We zien er veel kansen in om van HKMX een op zichzelf staand sportconcept te creëren.”

“We hebben een groot onderzoek gehouden onder onze consumenten, welke heeft aangetoond dat zowel onze vaste- als niet-huidige klanten met een gelijksoortig profiel geloven in het product, de marketing en het winkelconcept. De uitkomsten van het onderzoek hebben ons een duidelijk beeld gegeven van de kansen voor het HKMX-merk in de toekomst.”

Na de opening van de winkel in Berlijn zullen we dit jaar nog drie HKMX winkels openen. De langere termijn visie: “vijftig winkels openen in de aankomende vijf jaar.”

Aanbevolen artikelen
Neem contact op

Wilt u ons een bericht sturen? Wij nemen z.s.m. contact met u op.

0