ILM: focus op elegantie en tijdloosheid
ILM #159 vond plaats van 3 tot 5 februari, met meer dan 250 merken uit 20 landen die hun nieuwe collecties voor herfst/winter 2024/25 presenteerden, met een focus op handtassen, bagage, aktetassen, rugzakken en accessoires. De beurs trok een toenemend aantal internationale kopers, waarbij bijna 30% van de bezoekers internationaal was. Silvio Rinaldelli van Cromia merkte op dat ILM een plek is waar emoties en visies worden gedeeld, essentieel in een wereld vol crises en uitdagingen.
De beurs scoorde op de eerste dag een dubbelcijferige toename van bezoekers, voornamelijk internationaal. Kopers uit Europa, de VS, het Midden-Oosten en Azië kwamen naar Offenbach om hun bestellingen te plaatsen voor het komende seizoen. “De vroege datum van de beurs werd goed ontvangen omdat het de perfecte gelegenheid bood om vroeg feedback te krijgen op de nieuwe collecties”, geeft de organisatie aan.
Trends
Trends op ILM #159 omvatten een focus op elegantie en tijdloosheid, met nadruk op veelzijdigheid en functionele details in handtassen. Het concept van “betaalbare luxe” was prominent, met iconische modellen die duurzaamheid en wenselijkheid uitstralen. Kleuren zoals zwart, taupe, grijs, bessen- en bruintinten en verschillende tinten groen zullen het komende seizoen in de mode zijn.
Het bagagesegment kende een grote interesse, met exposanten die alle dagen een vol huis hadden, zegt de organisatie. De vraag naar bagage, inclusief harde koffers, zachte bagage en praktische overnachtingsrugzakken, bleef hoog. Functionaliteit en lichtheid waren belangrijke focuspunten, wat de industrie aansprak.