Jeanslabel Denham kijkt terug op een positief verlopen seizoen. Vakblad Vrouwenmode raakte in gesprek met sales director Northern Europe Joep Polack (33) en vroeg hem naar de reden van dit succes en hoe hij dit de komende jaren wil gaan voortzetten. ”Het leukste inkoopmoment? Ik zou het niet weten. Eigenlijk zijn de afgelopen seizoenen allemaal heel positief geweest. We zijn met het merk in een hele moeilijke tijd gestart. Het was pittig om als nieuw merk op premium level een positief resultaat te behalen. We hebben hier als bedrijf zijnde samen met onze klanten heel hard voor gevochten en daarom geeft het zoveel voldoening dat de klanten nu in de showroom komen met positieve feedback en goede resultaten. We zijn groot geworden door klein te denken, de kleine problemen serieus te nemen”, zegt Polack.
“Zeven jaar geleden was commercieel ruilen eerder uitzondering dan regel. Wij als Denham hebben dit wel gedaan. Het heeft ons merk enorm gebouwd en hierdoor staan we nu waar we staan. Je hebt niks aan ontevreden klanten. Uiteindelijk draait het om de drie R’s: Relatie, Rendement, Resultaat”, aldus Polack. Samenwerking is daarbij volgens hem heel belangrijk. “We creëren een goede samenwerking door ten allen tijden voor elkaar klaar te staan, door niet elkaars problemen in de schoenen te schuiven maar juist problemen samen op te lossen. Wij hebben een account manager die fungeert als sell-through support op de shop floor in de winkels van onze klanten. Hierdoor bieden we onze klanten ondersteuning. Daarnaast verzorgen we ook dagelijks trainingen voor winkelpersoneel op de winkelvloer.”
Het gevoel voor samenwerking is ook zichtbaar in Polack’s kijk op de uitverkoopperikelen. Denham is voorvechter voor een minder agressief en beter getimed uitverkoopbeleid. “Kwaliteit is tijdloos, daarom is het zonde dat kwaliteitsproducten aan het begin van het seizoen op een voetstuk geplaatst worden en vervolgens na drie maanden op een hoop op een tafel liggen met een flinke korting er op. Denham werkt met carryovers en voorraadprogramma’s waardoor items langer als 1 seizoen op de winkelvloer kunnen blijven. Uitverkoop moet een beloning zijn naar de vaste klant en geen gewoonte.”
www.denhamthejeanmaker.com