Joanne Schouten is per 1 februari 2015 toegetreden tot de Raad van Advies van FashionWeek Nederland. “Wij zijn heel verheugd met de deelname van Joanne in de Raad van Advies van FashionWeek Nederland. Met de komst van Joanne is de Raad van Advies weer uitgebreid met kennis uit een andere mode hoek. Haar jarenlange ervaring in het produceren van modeshows en haar jonge frisse kijk op de modebranche, zijn een mooie aanwinst”, aldus Rob Zomer, directeur FashionWeek Nederland.
Schouten werkte bij showproducties van onder andere Lichting, Jan Taminiau en Mattijs van Bergen. Momenteel is Joanne Schouten zelfstandig fashion director en werkt ze voor klanten als Claes Iversen, Edwin Oudshoorn, House of Denim, De Bijenkorf en Shabbies.
Joanne Schouten zal plaatsnemen naast José Teunissen (Artez Arnhem), Liesbeth in ’t Hout (Fashion Council NL), Peter Leferink (PCL), Peter Stigter (Team Peter Stigter) en Frans Ankoné (Fashion Director van MOAM). Samen geven zij FashionWeek Nederland onafhankelijk advies en dient de Raad van Advies als krachtige en kritische ‘sparringpartner’. Het advies heeft betrekking op de creatieve visie ten aanzien van FashionWeek Nederland als wel de invulling van het officiële programma van Mercedes-Benz FashionWeek Amsterdam. De focus hierbinnen is het niveau van de (collecties) van de showende partijen.