Moderetailer Karen Millen opende onlangs de deuren van haar nieuwe pop-up tech-store in het Londense Shoreditch. De winkel is uitgerust met bijzonder veel innovaties op het gebied van in-store technologie. Er wordt zelfs gebruik gemaakt van technologieën die nog in hun pilotfase zitten. Om de pop-up techstore te realiseren sloeg Karen Millen de handen ineen met technologiespecialist Retail Assist. Samen installeerden ze technologieën die de ervaring voor zowel de consument als het winkelpersoneel prettiger en gemakkelijker moeten maken. Zo zijn alle medewerkers voorzien van wearables, waarmee ze in de winkelvoorraden kunnen kijken en producten kunnen afrekenen. Daarnaast is de winkel voorzien van een heat map system, waarmee winkelgedrag in kaart wordt gebracht. De voorraad maakt gebruik van een tagsysteem en is hierdoor realtime te volgen. Ook in het pashokje wordt geïnnoveerd. Zo kunnen klanten zichzelf onder andere bekijken in time delay mirrors, waarmee vanuit alle hoeken opnames van zichzelf kunnen maken om dit vervolgens terug te kijken. Zo zien zij precies hoe een jasje, jurkje of broek aan de achterkant valt. Komen ze er toch niet uit? Dan kunnen ze de beelden gemakkelijk via social-media met hun vrienden en familie delen, om hen digitaal om een oordeel te vragen.