proef
PROEF
PROEF
proef
proef
PROEF
proef
proef
PROEF
PROEF
PROEF
proef
proef
PROEF
PROEF
VROUWENMODE JULI 2017
Vrouwenmode is een uitgave van Blauw Media Uitgeverij. In Vrouwenmode verschijnt onder andere businessnieuws, collectienieuws van verschillende merken en marktvisies. Ook komen achtergrondverhalen en interviews met retailers en agenten aan bod.



RETAILTHEATER
Beleving creëren op de juiste punten
‘Maak theater in je winkel’
Beleving, het doet aan als een containerbegrip. Maar onzin is het niet. Juist door op verschillende plekken in de winkel voor spektakel te zorgen kun je de klant blijven boeien en aan je binden, zegt retailadviseur Carin Frijters. Al heeft ze het liever over ‘theater maken’. In haar boek RetailTheater beschrijft ze hoe we dat doen.
MODEPROGNOSE
LENTE/ZOMER 2018: Bouw een brug of een muur?
Een meerstemmige beweging van bruggenbouwers, die zich tégen de polariserende muren keren; mensen die bij zinnen komen en inzien dat we het sámen moeten doen. Werkgevers spreken over inclusiviteit en diverse groepen zoeken samenwerkingen op. De multi-etnische ontwikkeling van het Westen is een feit, weten ze. Hier constant voor vrezen heeft geen zin. Wees niet bang, maar realistisch.
DE WINKEL VAN…
Bij Giel, Zwolle
De naam die de gloednieuwe conceptstore draagt is ‘Bij Giel’. Een naam die door zijn klanten is bedacht. “Het viel me op dat mijn klanten regelmatig aan de telefoon tegen het thuisfront zeiden dat ze even ‘Bij Giel’ waren. Na lang nadenken bleek dat dat eigenlijk niet alleen de meest voor de hand liggende, maar ook de meest passende naam voor mijn nieuwe winkel was.



VAKBEURZEN
Voor- en nabeschouwingen
In dit nummer staan voorbeschouwingen en nabeschouwingen uit de beurzenwereld. Met o.a. Modefabriek, Premium, Supreme Women&Men, MOMAD, Panorama, CIFF.
ACHTERGROND ATHLEISURE
ATHLEISURE NOG ALTIJD POPULAIR
‘De consument wil niets liever’
De trend begint volwassen te worden
‘Retailers moeten wel durven’
N.O.S. IN BEELD
Risico delen, een sterkere branche met N.O.S.
De Nederlandse retail beleeft een hoogtepunt. Geloof het of niet; in de afgelopen twintig jaar hadden consumenten nooit zoveel vertrouwen in het economisch klimaat. Onze persoonlijke financiële situatie? Die zien we ook positiever in. We durven vaker te shoppen en leggen steeds grotere bedragen op de toonbank.