Vrouwenmode juli 2015
Vrouwenmode is een uitgave van Blauw Media Uitgeverij. In Vrouwenmode verschijnt onder andere businessnieuws, collectienieuws van verschillende merken en marktvisies. Ook komen achtergrondverhalen en interviews met retailers en agenten aan bod.
VOOR- EN NABESCHOUWING VAKBEURZEN
In deze uitgave voorbeschouwingen en nabeschouwingen uit de beurzenwereld.
Modeprognose voorjaar/zomer 2016
De huidige tijd kenmerkt zich door verschillende ontwikkelingen. Zo is er sprake van een toenemende kloof tussen arm en rijk en heerst er een cultuur van wantrouwen. We worden bespioneerd en privacy lijkt niet meer te bestaan. Deze periode van transitie brengt bovendien veel verwarring met zich mee; we bevinden ons in een tussenfase, waarin het oude al grotendeels achter ons ligt, maar het nieuwe nog niet echt is begonnen. We moeten opnieuw onze identiteiten ijken en onze positie bepalen.
Bedrijfsprofiel
‘A thing of beauty is a joy forever’ is al jaren het motto van Oilily. Het merk, dat in 1963 werd opgericht, staat bekend om haar bijzonder kleurrijke kindermodecollecties. Minder bekend, maar zeker niet minder sprekend, is de damesmodelijn van het merk. “De afgelopen jaren hebben we heel hard gewerkt aan een nieuwe damescollectie”, zegt Marketing Director Gijs de Kogel.
Bedrijfsprofiel
Het gaat goed met Röling Import. Het merkenpakket van de agentschap groeit en wordt voor het voorjaar/zomerseizoen 2016 uitgebreid met twee nieuwe merken. Bovendien weet Röling Import haar adviserende rol steeds meer te implementeren en dat werpt zijn vruchten af; retailers laten het agentschap steeds vaker hun hele inkoop doen.
N.O.S.
Het inkoopdilemma is groot. De grootste keuze heeft u bij de voororders, maar ook het grootste risico. Krijgt u de artikelen niet op tijd verkocht voor de steeds vroeger startende uitverkoop, kunt u fluiten naar uw marge. Veilig inkopen doet u via de N.O.S. programma’s van de leveranciers.