Lirijet Farizi: “Pasvorm is de basis bij TONI en Relaxed by Toni”
Voor ieder merk is er bij TONI een apart designteam, vertelt Head of Product & Design Lirijet Farizi. “Al met al een vrij forse groep mensen die zich bezig houdt met alles wat we doen om de collecties te ontwikkelen. Met TONI en Relaxed produceren we een modern product, waarbij pasvorm het belangrijkst is. We zijn niet ‘catwalk’ trendsettend. Innovaties volgen bij ons namelijk altijd de pasvorm. Om een voorbeeld te geven: cargo is een echte trend, maar wij ontwikkelen daarvan dan een versie die geschikt is voor onze doelgroep zodat ook onze klant zich prettig voelt in een cargo-broek.” Lirijet Farizi benadrukt dat de pasvorm uniek is, in alle lengtes en maten. “Dat is heel bijzonder, daarin zijn we echt specialist. Iedere broek gaat altijd uit van lengte én pasvorm. We leveren een uitstekende kwaliteit en pasvorm voor een zo aantrekkelijke mogelijke prijs. Bij de collecties hanteren we een verhouding van 1/3 doorlopende collectie, waaronder ook NOS en seasonal NOS, 1/3 nieuwe collectie met variaties op de verkoopsuccessen van het vorige seizoen en 1/3 nieuwe collectie-ontwerpen met nieuwe typen stoffen. Die onderverdeling in de collecties in derden is overigens momenteel onderhevig aan verschuivingen.”
Verder lezen? Het hele artikel vindt u in de Vrouwenmode januari editie. Bestel hierbij de januari editie van VrouwenMode.