Management buy-out Kyra&Ko

kyra&ko

Beeld: Kyra&Ko

Commercieel en Operationeel Directeur Nicole Groeneveld en Creative Directeur Barbara Swaak zijn de nieuwe eigenaren van Kyra&Ko, meldt Kyra&Ko in een persbericht aan VakbladVrouwenmode. In 2018 meldde zich een overnamekandidaat die een meer dan gemiddelde belangstelling toonde. “Toen is de bal gaan rollen”, aldus voormalig eigenaar Lidwien van der Klei.

Van der Klei besloot om haar bedrijf niet aan een willekeurige externe inversteerder te verkopen maar zocht het dichter bij huis. Van der Klei besloot te verkopen aan management lid Nicole Groeneveld die inmiddels 3,5 jaar werkzaam is bij Kyra&Ko.  “Ik ben blij dat deze ervaren managers leiding gaan geven aan dit mooie bedrijf,” aldus van der Klei.

De basis is, naar eigen zeggen, te solide en de cultuur te uniek om de koers drastisch te wijzigen. Gaandeweg zullen Groeneveld en Swaak het merk gaan uitbouwen in de lijn die er al ligt en blijven werken met het bestaande team.

KYRA&KO is een Nederlands modemerk voor vrouwen van 30-50 jaar.  Het merk heeft een duidelijke eigen identiteit en onderscheidt zich door de goed op elkaar afgestemde collecties, de flatterende pasvorm en een uitstekende prijs-kwaliteit verhouding. KYRA&KO heeft 600 verkooppunten in Europa.

Aanbevolen artikelen
Neem contact op

Wilt u ons een bericht sturen? Wij nemen z.s.m. contact met u op.

0