Marc Cain introduceert AI-gedreven beeldcampagne voor SS25
Marc Cain heeft een nieuwe campagne gelanceerd voor het seizoen Lente/Zomer 2025, die grotendeels is ontwikkeld met behulp van kunstmatige intelligentietechnologie. Onder het thema “Pure Radiance” richt de campagne zich op zowel de aantrekkingskracht van de kleding als de straling van het dagelijks leven en de emotionele verbindingen die ontstaan door mode, zo wordt uitgelegd in het recente persbericht van het merk.
In dit initiatief is alles, met uitzondering van de kledingstukken, gecreëerd met een tekst-naar-beeldprogramma, wat de focus van het merk op innovatie benadrukt. De collecties zijn samengesteld uit een verscheidenheid aan materialen, met bijzondere aandacht voor de ‘Knitted in Germany’-stukken.
“De visuele identiteit van de campagne maakt gebruik van kleur, waarbij levendige gekleurde wolken de virtuele modellen omhullen. Dit versterkt de algehele sfeer en weerspiegelt de stemming van elk collectie-thema. Het gebruik van kleuren is bedoeld om de aantrekkingskracht van de kleding te onderstrepen.”
Met deze campagne probeert Marc Cain met moderne technologie mode-ervaringen te creëren die aansluiten bij hedendaagse doelgroepen, zegt het persbericht.
Bron: Marc Cain