Merk aan het woord: Geisha

Mark Jessurun, Geisha Fashion: “Het is een surrealistische situatie. We waren al begonnen met uitleveren en hebben de leveringen tijdelijk opgeschort. Van klanten horen we uiteenlopende reacties. De één betaalt zijn facturen en ziet het nog goed komen, de ander geeft aan op dit moment echt niet te kunnen betalen. Zelf ben ik verzekerd voor mijn debiteuren, maar dat zijn de meesten niet. Bovendien moeten klanten failliet gaan voordat je aanspraak kunt doen op een dergelijke verzekering. Dat is een scenario waar niemand baat bij heeft. Boetieks met veel lokale binding hebben een hoge gunfactor waardoor vaste klanten aankopen blijven doen. Maar over het algemeen loopt iedereen achter, ook online loopt het niet goed. We hebben met Geisha geen eigen webshop omdat we de winkeliers niet willen beconcurreren. We hebben veel verkooppunten in Nederland en ik hoop dat die winkeliers het ook gaan redden. Deze winkeliers hebben ons groot gemaakt. Ik hoop dat de zaken snel normaliseren en er een versoepeling van de maatregelen aankomt. Mensen moeten uit de angst komen. De modebranche is net als de horeca en de reisbranche hard geraakt. De horeca zou nog een inhaalslag kunnen maken deze zomer, maar voor mode geldt net als voor bijvoorbeeld bloemen een enorme geldontwaarding. Wij bieden onze klanten nu een korting op de nog uit te leveren goederen. Ook schuiven we circa 25% van de collecties door naar volgend jaar. Die slaan we op en als er vraag naar is, kunnen we deze alsnog uitleveren. Ook geven we een betalingskorting op de wintercollectie van 2020. We zouden nu deel twee van de wintercollectie gaan verkopen, maar dat doen we niet. Er hangt een volledige collectie niets te doen, dat is pure kapitaalvernietiging. Ondertussen ontwikkelen we nu de collectie voor SS21, deze gaan we vanaf augustus verkopen. De producerende landen waar we mee werken, variërend van China, Turkije en Griekenland en Italië kunnen op redelijk korte termijn produceren. We zullen later uitleveren en kijken of we in overleg orders kunnen verlagen bij onze producenten. Ons verkoopteam spreekt onze klanten regelmatig en houdt een vinger aan de pols. Het is belangrijk om duidelijkheid te geven aan je klanten, al zal nooit iedereen tevreden zijn met het voorstel dat je doet. Laten we hopen dat de maatregelen snel opgeheven worden, de economische schade is nu al buiten proportie.”

Aanbevolen artikelen
Neem contact op

Wilt u ons een bericht sturen? Wij nemen z.s.m. contact met u op.

0