Internationale modezoekmachine Lyst komt naar Nederland. De zoekmachine geeft consumenten toegang tot de webshops van honderden nationale en internationale merken; van Nike tot Versace. Dagelijks zoekt Lyst in de webshops die zijn aangesloten bij de zoekmachine naar de laagste prijzen van alle aangeboden artikelen en geeft consumenten een persoonlijke sale-alert wanneer de uitverkoop begint.
Via de zoekmachine kan specifiek worden gezocht naar een merk of kan er per categorie of subcategorie worden gekeken. De zoekmachine leert de stijl van geregistreerde gebruikers kennen en toont op basis van eerdere aankopen en voorkeuren gepersonaliseerde suggesties en stelt nieuwe merken voor.
Lyst is in 2010 in Londen opgericht door Chris Morton en Sebastjan Trepca en heeft inmiddels een aanbod van 830 webshops. In het afgelopen jaar stegen de externe inkomsten van het platform met 45% tot 325 miljoen dollar, meldt MCPR. Met een investering van de Franse LVMH Luxury Group breidt Lyst momenteel lokaal uit naar Japan, Rusland en Nederland.