De vier evenementen gewijd aan mode en accessoires die tegelijkertijd plaatsvonden in Fieramilano (Rho) om de trends voor de komende seizoenen te lanceren, eindigden succesvol.
Met 40,821 handelsbezoekers uit 150 landen markeerden MICAM Milano, MIPEL, The One Milano en Milano Fashion&Jewels een positieve trend, een tastbaar teken van stabiliteit in een moeilijke economische periode.
45% van de bezoekers kwam uit het buitenland, waarbij de beste prestaties werden geleverd door landen als Frankrijk, Duitsland, Spanje en Griekenland binnen de Europese Unie. Van buiten de EU kwamen positieve resultaten uit Japan, China, Kazachstan en het Verenigd Koninkrijk.
Het gelijktijdig houden van beurzen versterkt niet alleen individuele evenementen, maar stimuleert ook de internationale vraag door kopers en handelaren van over de hele wereld een unieke gelegenheid te bieden om zoveel verschillende aspecten van de accessoirewereld tegelijkertijd te ervaren.
Het concept van ‘Greatify’, wat betekent om groot en sterker te maken, belichaamt dit wederzijdse voordeel.
De aanwezigheid van minister voor Bedrijfsleven en Made in Italy, Adolfo Urso, onderstreepte verder het belang van vakbeurzen als instrument voor de promotie en internationalisering van Italiaanse bedrijven.
De beurzen bruisden niet alleen van zakelijke kansen, maar ook van de drang naar innovatie. In alle vertegenwoordigde sectoren worden sterke inspanningen geleverd om productieprocessen te vernieuwen met de introductie van digitalisering en de nieuwste technologieën, terwijl de traditie van vakmanschap nog steeds levendig is.
Belangrijke voorbeelden van gedeelde intenties zijn te vinden op het gebied van opleiding: workshops en educatieve momenten werden georganiseerd, vaak met betrokkenheid van jongeren en scholen, die als onmisbare brug naar de arbeidsmarkt dienen voor de nieuwe generaties.
Met het succes van deze editie in gedachten, wordt al vooruitgekeken naar volgend september, opnieuw met het oog op de gehele supply chain en het systeem.
Bron: MICAM