Modefabriek viert succesvolle wintereditie

Modefabriek viert succesvolle wintereditie

De Modefabrierk meldt in een persbericht aan de redactie dat de wintereditie van Modefabriek, voor het eerst in 21 jaar op een nieuwe locatie in Vijfhuizen, een groot succes is gebleken. Onder een heldere winterzon straalde het glazen expogebouw, terwijl exposanten en bezoekers de nieuwe, open en dynamische opzet roemden. De sfeer werd gekenmerkt door positiviteit, een trend die volgens experts als Lidewij Edelkoort en Jan Agelink de mode en samenleving in 2026 zal domineren.

De vernieuwde beursopzet zorgde voor een frisse energie onder zowel exposanten als bezoekers. Mark de Lorme van PENN&INK N.Y. sprak van een “internationale vibe met een intieme sfeer,” terwijl Sanne Schiet-Wegdam van New Market benadrukte hoe de nieuwe stands merken beter zichtbaar maken. Ook Richard van der Mark van JC SOPHIE waardeerde de modernisering en noemde het een kans om oude patronen te doorbreken.

Naast bekende namen deden ook nieuwe merken hun intrede. Het Noorse high-end label ELLA&IL was positief verrast en hoopt dat andere beurzen dit voorbeeld volgen. Mieke Walstra van MSCH COPENHAGEN koos zelfs voor een interactieve modeshow met een speels element, waarbij het publiek kans maakte op goodie bags.

Naast de positieve energie op de beursvloer lieten de trendpresentaties van TRENDFORUM en de TALKS van Edelkoort en Agelink zien dat mode zich steeds meer richt op optimisme en beleving. Doom en destructie maken plaats voor schoonheid, plezier en verbinding. De behoefte aan een tastbare, fysieke wereld wint het van het digitale tijdperk.

Modefabriek heeft met deze vernieuwde editie een basis gelegd voor de toekomst. De volgende editie staat gepland op 6 en 7 juli 2025, opnieuw op een verrassende locatie.

Aanbevolen artikelen
Neem contact op

Wilt u ons een bericht sturen? Wij nemen z.s.m. contact met u op.

0