“Met pijn in ons hart kondigen we aan dat DEPT, één van de meest geliefde damesmodemerken van Nederland, na onze Spring/Summer collectie van 2017, zal stoppen met haar activiteiten. Deze beslissing maakt deel uit van de nieuwe strategische koers van VeldhovenGroup, dat zich met ingang van 2017 zal richten op het merk Sandwich”, zegt Martijn Veldhoven. “Dit is een moeilijke maar noodzakelijke stap. Het team van DEPT heeft uitstekend werk verricht en de sluiting doet niets af aan de successen die ze hebben geboekt om een inspirerend en levendig concept te bieden aan de consument. Ik wil hen oprecht bedanken voor hun tomeloze passie, gedrevenheid en creativiteit.”
DEPT was aanvankelijk geïnspireerd op de New Yorkse mode en werd in 1996 in Nederland gelanceerd. Het merk werd in 2012 overgenomen door VeldhovenGroup. De frisse en gewaagde look van het merk sloeg aan, waardoor het merk sinds lange tijd vele fans heeft, maar tegelijk heeft DEPT toch moeite gekregen om overeind te blijven in een sterk concurrerende markt. “Ons gehele team, heden tot verleden, is natuurlijk zeer aangedaan, maar ook erg trots op de collecties die we hebben gemaakt en op het feit dat DEPT altijd werd gedreven vanuit haar unieke identiteit en sterke productuitingen, gebaseerd op gewaagde kleuren en prints”, aldus Veldhoven.