Montapacking omarmt als eerste e-fulfilmentbedrijf op grote schaal fashionpack. Voor al haar modeklanten gaat Montapacking als verpakking fashionpack van PostNL gebruiken. Daarvoor heeft het e-fulfilmentbedrijf een overeenkomst met PostNL gesloten, dat tot op heden zijn product voornamelijk direct heeft verkocht aan webshops met een eigen handling en verzending. Met de eerste order van 50.000 fashionpacks is Montapacking in één klap de grootste afnemer van PostNL.
De verpakkingen bestaan uit meerlaags materiaal en zijn waterdicht. Door via een ventiel de lucht uit de verpakking te drukken, maken webwinkeliers hun bestellingen zó klein dat ze door de brievenbus passen. Nu wordt kleding nog vaak in een te grote doos verzonden. Ted Lammerse, accountmanager bij PostNL, heeft de ervaring dat textiel dat eerst als pakket werd verzonden, met fashionpack in 60 tot 70 procent van de gevallen nu als brievenbuspost kan worden afgeleverd. Hierdoor wordt flink op de verzendkosten bespaard. Bovendien is de verpakking herbruikbaar en dus beter voor het milieu.
Het belangrijkste voordeel van fashionpack voor de consument is dat hij veel minder vaak thuis hoeft te blijven voor ontvangst van een pakje, omdat dit nu door de brievenbus past. Retourzendingen kunnen in dezelfde verpakking luchtarm verzonden worden via de oranje PostNL-brievenbussen. PostNL introduceerde fashionpack bijna een jaar geleden en ziet een snelle ontwikkeling in de acceptatie ervan door de mode- en textielbranche. De nieuwe verpakking is zo ontwikkeld dat kleding er onbeschadigd en strak uit komt. Door alle lucht uit het pakket te persen, verschuift de inhoud niet en kunnen drie kledingstukken samen teruggebracht worden tot het formaat dat door de brievenbus past.
Montapacking is het snelst groeiende e-commerce fulfilmentbedrijf met een, naar eigen zeggen, drive om de meer dan 650 webwinkels de zorg volledig uit handen te nemen met maximale leverbetrouwbaarheid. Door de decentrale organisatie met 10 vestigingen, zijn de ruim 600 medewerkers persoonlijk betrokken bij hun klanten. Ook door mensen met afstand tot de arbeidsmarkt wordt met plezier gewerkt aan excellente service aan hun klanten. Het bedrijf is sterk technologie gedreven en investeert jaarlijks vele miljoenen in IT, Artificiële Intelligentie, robotisering en andere innovaties. Montapacking heeft interfaces met alle grote, nationale en internationale vervoerders; hierdoor kunnen webshops, of de klanten van de webshops, kiezen met wie of hoe (afhaalopties) ze de pakketten geleverd willen hebben. Hetzelfde geldt ook voor de retouren. Aansluiting op elk gewenst platform, van bol.com en Wish tot Amazon en Alibaba kan eenvoudig worden gerealiseerd, in combinatie met één fysieke voorraad in een van de magazijnen van Montapacking. De klanten van Montapacking groeien gemiddeld twee keer zo snel als de markt.