NED International presenteert SS21 collectie ook in digitale showroom

We spreken Kim Oostenrijk, commercieel styliste van NED International over de nieuwe zomercollectie van NED Dutch Fashion Design. Een kleurrijke collectie met een instant zomers gevoel, die voor het eerst op bewegend beeld te zien is.

Digitale Showroom
“We zijn een nieuw project gestart, en dat is onze digitale showroom. Dit is ontstaan als reactie op de enorme creativiteit die we bij retailers hebben gezien tijdens de eerste lockdown. Veel retailers zijn gaan werken met video’s waarop ze de collecties en sets als kleine modeshows aan de klanten lieten zien. Dat heeft ons op het idee gebracht om voor de zomercollectie 2021, die nu in de verkoop gaat, te werken met een videograaf in plaats van een fotograaf. We zijn een samenwerking aangegaan met Fashion on Screen en zijn met de collectie en een model de studio in gegaan. Het gaf ons als styling team ook direct een levendig beeld en een hele duidelijke sfeerimpressie. Het resultaat is dat we nu de hele collectie op film hebben, en dat we die per thema kunnen delen met onze retailers. Op die manier brengen we de collectie naar de huiskamer van de retailer, geven we hen een zomers gevoel en weten ze wat ze kunnen verwachten komende zomer. De eerste reacties zijn erg positief. Het bewegende beeld geeft een goed beeld van hoe de items vallen, hoe je ze combineert  en hoe de materialen eruit zien. Naast de presentatie van de collectie aan de retailers kunnen de video’s ook door de retailers gebruikt worden om de collectie te laten zien aan hun klanten. We maken de video’s beschikbaar via een speciale download omgeving, en zo kunnen ze per thema de bijpassende video’s gebruiken. Naast het delen op social media zien we dat veel retailers willen gaan werken met een scherm in de winkel, om nog meer beleving te creëren voor de klant. Daar kunnen ze onze video’s ook voor gaan gebruiken.”

‘Meest afgestemde collectie tot nu toe’
“In de video’s zie je goed terug dat de hele collectie is opgebouwd uit thema’s, die samen echt een geheel vormen. Onze collectie was nog niet eerder zo goed op elkaar afgestemd, het beeld klopt helemaal. Retailers kunnen bij ons ook dat hele beeld inkopen en we zijn er op gebrand om ook per thema uit te leveren. We willen de timing perfect laten kloppen, zodat de retailer een kleurbeeld binnenkrijgt, en daarbij ondersteund wordt door de bijpassende video. Zien dragen doet dragen, dus op het moment dat er een set op de video te zien is, moet de klant de hele set ook in de winkel kunnen kopen. Je kunt met deze collectie de klant van top tot teen aankleden. Met onze achtergrond in de handel, zullen we ook items naast de collectie blijven produceren en aanbieden. ”

Focus op beleving in de winkel
“Van de grotere detaillisten krijgen we terug dat ze de video’s als positief ervaren. Ze vinden het prettig om te merken dat we naast een frisse collectie ook bezig zijn met vernieuwing. We gaan mee met de digitalisering, maar zetten ons vooral in om een sterke beleving in de winkel neer te zetten.  We willen met de video’s niet alleen de retailers bereiken, maar ook de consumenten naar de winkel trekken. We zetten Instagram en influencers in om ons bereik te vergroten, en zien dat retailers Instagram ook steeds meer inzetten. Onze consumenten doelgroep zit nog veel op Facebook, dus ook daar zorgen we dat onze content zichtbaar is. Vanaf vandaag gaan onze agenten met onze kleurrijke zomercollectie het land in en start de verkoopperiode voor het nieuwe seizoen, altijd een leuk en spannend moment. De collectie is in onze showroom te zien, zowel fysiek als op een groot scherm met de videobeelden. Mocht het in de toekomst nodig zijn voor de retailers om op afstand in te kopen, dan hebben wij onze plannen al op de plank liggen.”

Aanbevolen artikelen
Neem contact op

Wilt u ons een bericht sturen? Wij nemen z.s.m. contact met u op.

0