Hoe corona de vraag naar een Nederlands korte termijn merk versterkt

Het team van NED International, de organisatie achter het merk NED Dutch Fashion Design, is al jaren samen en wordt aangevoerd door de broers  Laurens en Robert Reversma. De collecties van NED Dutch Fashion Design zijn gericht op de vrouw van nu, een grote en commerciële doelgroep binnen Nederland. De collecties worden grotendeels geproduceerd in de eigen fabriek in Turkije, een samenwerking die twee jaar geleden is ontstaan. “We kunnen door onze productie in eigen beheer snel schakelen en bijvoorbeeld goedlopende items tijdens het seizoen terug laten komen in nieuwe kleuren en prints binnen het sfeerbeeld van de collectie” vertelt styliste Kim Oostenrijk. Zij vervolgt: “We krijgen in het seizoen wekelijks nieuwe artikelen binnen en via onze B2B kan er snel uit voorraad geleverd worden. Bestellingen die voor 14:00 geplaatst worden zijn de volgende dag bij de klant geleverd vanuit ons magazijn.”  

Vraag en aanbod

Robert Reversma (links) en Laurens Reversma (rechts)

“We zijn inmiddels tien jaar wijzer dan toen we begonnen in 2010” vertellen Laurens en Robert Reversma. “We begonnen vanuit de vraag die er was naar het merk NED, dat tot 2008 onderdeel was van het private label bedrijf van onze vader. Aanvankelijk produceerden we alles binnen een termijn van vijf tot acht weken. Kort schakelen en het samenbrengen van vraag en aanbod was het devies. We groeiden snel en kregen vraag naar meer samenhang tussen de artikelen. We zijn daardoor meer in thema’s gaan werken en hebben flink geïnvesteerd in het creëren van collecties. We zijn echter onze roots niet vergeten en brengen in het seizoen vernieuwende items naast de hoofdcollecties. Het is zoeken geweest naar een goede balans in onze voorraadpositie, maar die hebben we inmiddels gevonden. Door schade en schande wijzer zou je kunnen zeggen.”

Samenwerken

“Samenwerken en individueel contact, zowel binnen als buiten de organisatie,  past bij onze manier van zaken doen. De afgelopen periode hebben we gemerkt hoe de schrik erin zat bij winkeliers. We zijn van mening dat we hier samen met alle belanghebbenden in de keten doorheen moeten, en hebben veel met elkaar gecommuniceerd. Daarbij merken we dat er ruimte is voor een Nederlands korte termijn merk, en dat onze filosofie goed aansluit bij wat de winkeliers nu nodig hebben. We hebben een groeiambitie, maar willen ook onze klanten beschermen. De focus ligt bij ons op het samen laten groeien van de omzet per verkooppunt. We werken liever samen met de winkeliers om de omzet te stimuleren, dan dat we in één straat bij meerdere winkels liggen”.

Neem contact op

Wilt u ons een bericht sturen? Wij nemen z.s.m. contact met u op.

Not readable? Change text.
0