Het portfolio van Eduard Bosch B.V. is uitgebreid met de toevoeging van de dameslijn van het merk Maerz Muenchen- volgens Robbert-Jan Bosch een aanwinst voor het bedrijf: “Ik wilde het merk al lange tijd in huis hebben,” vertelt hij. “Ze zijn ontzettend goed in wol en het maken van mooie knitwear. Ze hebben daar al bijna 100 jaar ervaring in. Nu zijn ze hun stijl wat aan het moderniseren en wij mogen daar de agent voor zijn.”
Maerz Muenchen biedt zowel winter- als zomerkleding, maar die eerste heeft toch de voorkeur. “Ze maken mooie pullovers, vesten, cardigans en truien. Daar komen nog een sterk aanbod in basics en een goed NOS-verhaal bij. Het is een hele mooie aanvulling voor de markt,” aldus Bosch. Het merk werkt met materialen als merino wol en katoen, maar de hoofdmoot bestaat uit knitwear. De kleding wordt in hun eigen naaifabriek in Hongarije samengesteld. “Er wordt altijd voor goede kwaliteit gezorgd, zowel in de producten als de service en de marketing. Alles wordt tot in de puntjes geregeld. Zo is er ook de mogelijkheid om een kastpresentatie in de winkel te krijgen. Hun stijl is uniform en strak- de digitale footprint komt exact overeen met hoe ze zich in de winkel presenteren.”
De collectie van Maerz Muenchen bestaat onder andere uit truien en vesten in diverse wolkwaliteiten, waaronder het extra fijne merino wol en cashmier. Het aanbod wordt aangevuld met blouses en shirts. “De doelgroep is de vrouw die kwaliteit naar waarde weet te schatten,” aldus Bosch. “Daar is geen leeftijd aan verbonden.” De collectie van Maerz Muenchen wordt vanaf 28 januari 2019 verkocht.