FLS Brands brengt het Duitse label PAT TOO PAT op de Nederlandse markt. PAT TOO PAT werd in de jaren negentig in Duitsland gelanceerd door ondernemer Reinhold Schneiders, die het merk in eerste instantie Kim S. noemde, naar zijn eerste dochter. Kort daarna kreeg het merk de naam PAT TOO PAT, omdat een bekend sigarettenmerk in Duitsland de naam geclaimd had en dreigde met een rechtzaak. De look van PAT TOO PAT werd destijds beschreven als ‘modern vrouwelijk’, waarbij werd gefocust op kleurrijke en gemakkelijk te combineren items.
Nu, zo’n vijventwintig jaar later, werkt Schneiders samen met Tobias Konrath aan de herontwikkeling van het merk. “Samen begoonnen we met het herdefineren van de ‘moderne vrouw’ van nu”, vertelt Konrath. “De wereld van nu is jonger, open en meer internationaal-georiënteerd. Door internetplatformen als Pinterest en Instagram Trends zijn consumenten veel beter geïnformeerd. Ze gaan veel actiever op zoek naar nieuwe stijlen en trends.”
“We zochten lang naar de beste looks voor onze nieuwe collectie, met de moderne vrouw van nu in onze gedachten. De PAT TOO PAT-look is fun, fris en modern, maar bovenal interessant: we zijn dol op interessante patronen en vormen; items die iets extra’s bieden. Stoffen met prints vormen 50 procent van onze collectie en alle prints ontwerpen we zelf. Op deze manier weten we zeker dat niemand anders onze prints zal verkopen.”
PAT TOO PAT levert twee hoofdcollecties en twee nevencollecties per jaar. De collecties zijn flexibel samen te stellen en geheel vrij indeelbaar. De maatvoering is 36 – 48. De prijsstelling van de collectie valt in het middensegment.