Nieuw in Nederland: ZR selection
Het splinternieuwe damesbroekenmerk ZR selection komt naar Nederland met een lente/zomercollectie 2025 waarbij de perfecte pasvorm en maximaal comfort op de eerste plaats staan. ZR selection heeft de volwassen vrouw als doelgroep, die bediend wordt met modieuze, moderne damesbroeken met de look van de broeken van haar dochter maar de pasvorm voor een volwassen vrouw. De dagelijkse leiding van de nieuwe onderneming is in handen van Guido Tepasse, een modeman met 35 jaar ervaring en bovendien een oude bekende.
Gat in markt
De aanleiding tot het opstarten van ZR selection is eigenlijk vrij logisch voor wie even terugkijkt in de modemedia wat er afgelopen jaar allemaal gebeurd is in het damesbroekensegment. Een paar gerenommeerde Duitse fabrikanten, zoals Zerres en Gerke My Pants, stopten vrij abrupt met hun business. “Nadat die broekenmerken van de markt verdwenen, ontstond er dus een behoorlijk gat in de markt voor pasvormbroeken voor volwassen vrouwen”, vertelt Guido Tepasse. “Dat werd uiteraard opgemerkt door diverse modefabrikanten, die vervolgens een antwoord probeerden te bieden. Zo ook Sejour Moden GmbH uit Neuss van de gebroeders Alwani. Zij zochten met mij contact om als directeur ZR selection op te zetten vanwege mijn know how in dit marktsegment.”