De s.Oliver Group vernieuwt haar concern- en merkstrategie. Wegens een nieuw te vestigen strategisch merkenportfolio wordt het concern in de loop van 2016 omgevormd tot een multibrand-concern met holdingstructuur. De onderneming krijgt daarnaast een nieuwe naam: FREIER GROUP.
Concernstrategie
Elk merk van de onderneming heeft voortaan een zelfstandige juridische entiteit en operationele bedrijfsvoering. Het merk s.Oliver wordt daarom ondergebracht in een nieuwe maatschappij. FREIER GROUP zal in de toekomst eigenaar zijn van alle merken en centrale ondersteuning leveren. Armin Fichtel, CEO van de s.Oliver Group is positief over de ontwikkeling. “We zijn er van overtuigd dat de nieuwe holdingstructuur onze operationele activiteiten zal versterken”, zo zegt hij. “De grote tanker verandert in een moederschip met een groot aantal merkspeedboten.”
Merkstrategie
De merken s.Oliver en s.Oliver PREMIUM worden vanaf augustus 2016 samengevoegd tot een complementaire merkwereld. s.Oliver, met het zwaartepunt op casual mode wordt s.Oliver RED LABEL. s.Oliver PREMIUM, met de focus op mode voor speciale gelegenheden, wordt s.Oliver BLACK LABEL. Het merk s.Oliver DENIM krijgt een nieuwe naam en een zelfstandige positie in de groep, net als de andere merken. Het merk keert vanaf augustus terug onder de merknaam QS. Dit merk valt in eerste instantie onder de paraplu van de s.Oliver-merkwereld, maar zal op middellange termijn een eigen maatschappij vormen.