Omzet Miinto stijgt flink

Het van origine Deense modeplatform Miinto heeft zijn omzet afgelopen boekjaar zien oplopen naar ruim € 93 miljoen. Dat betekent een stijging van ongeveer 40% ten opzichte van het boekjaar ervoor. De stijging is onder meer te danken aan ‘een intense focus op handelsvolume’ en ‘een persoonlijke benadering’, aldus Miinto. Bijzonder aan Miinto is dat de producten van het Deense platform worden geleverd vanuit individuele lokale winkels in plaats van uit een magazijn, zoals de meeste grote modeplatforms te werk gaan.

Miinto heeft zo’n tweeduizend verkooppartners verspreid over 7 landen. En het gaat meer dan goed. Mark Kooiman, managing director Benelux zegt: “Het enige dat ons belet om nog meer te groeien eigenlijk een tekort aan producten en partners.” Het platform wil zich de komende tijd onder meer richten op het versterken van zijn positie in de Scandinavische en Europese mode-industrie. Begin dit jaar maakte het bedrijf bekend dat Nederland tot de op één na grootste markt van het platform behoort.

Aanbevolen artikelen
Neem contact op

Wilt u ons een bericht sturen? Wij nemen z.s.m. contact met u op.

0