Ondernemersvereniging Kalverstraat wil minder toeristen

img_4972De ondernemersvereniging van de Kalverstraat start in december met een campagne om meer Amsterdammers naar de populaire winkelstraat te lokken. Momenteel komt zestig procent van de bezoekers niet uit de stad, zegt Zeger Stinis namens de vereniging tegen Het Parool. De Kalverstraat moet zowel online als ter plaatse duidelijker als winkelstraat neergezet worden, vindt Stinis. Veel toeristen lopen volgens hem nu ‘doelloos’ door de straat; ze zijn er niet om te winkelen. “Daardoor wordt het onnodig druk in de straat en wijkt het kopende publiek uit naar andere winkelbuurten.” De Kalverstraat verliest volgens hem veel shoppers aan De Negen Straatjes en het Gelderlandplein. Als één van de oplossingen noemt Stinis een grote poort met een opvallend logo, die bezoekers erop attendeert dat ze een winkelstraat binnenlopen. “Als de campagne succesvol is, hebben we uiteindelijk misschien per saldo minder bezoekers, maar wel een publiek dat speciaal naar de Kalverstraat komt.”

Aanbevolen artikelen
Neem contact op

Wilt u ons een bericht sturen? Wij nemen z.s.m. contact met u op.

0