Paprika neemt Promiss over

Plus size modemerk Paprika neemt het merk en klantenbestand van Promiss over. Paprika heeft de ambitie om de beste in Europa te worden op het gebied van plus size mode. Ook heeft het bedrijf zich als doel gesteld meer dan 50% van de omzet online te realiseren. Paprika wil Promiss ontwikkelen tot een digitaal merk.

100% digitaal merk
Promiss bestaat als merk sinds en wordt momenteel verkocht via de eigen webwinkel, Wehkamp en Zalando. Paprika wil van Promiss een 100% digitaal merk maken, met een selectieve offline aanwezigheid in warenhuizen, en net als Paprika overal in Europa verkopen. Geoffrey Baudts, Chief Ecommerce Officer bij Paprika: “Paprika gaat haar online infrastructuur gebruiken om binnen nu en twee maanden een nieuwe webwinkel voor Promiss op te zetten. Paprika’s goede relatie met bestaande partners van Promiss maken een soepele overgang mogelijk en biedt zelfs extra mogelijkheden.”

Behoud van de essentie
Virginie Duhez, de nieuwe Head of Style voor Promiss, voegt hieraan toe: “De collecties van Promiss worden ontworpen met behoud van de essentie van het merk, namelijk chique en met stedelijke elegantie voor de actieve vrouw. De Promiss-collecties zullen grotendeels in Europa worden geproduceerd, waarbij gebruik wordt gemaakt van hoogwaardige en duurzame stoffen”. De overname van Promiss past binnen de ambitie van Paprika om Europa’s beste plus size modemerk te worden en moet Paprika dichter bij haar strategische doelstelling brengen om eerst en vooral een digitaal merk te worden.

Aanbevolen artikelen
Neem contact op

Wilt u ons een bericht sturen? Wij nemen z.s.m. contact met u op.

0