PETER KAISER naar Thom Westerkamp Agenturen

PETER KAISER naar Thom Westerkamp Agenturen

In december 2023 werd bekend dat Caprice het gerenommeerde damesschoenenmerk PETER KAISER heeft overgenomen. Na de overname vertelde Jürgen Cölsch, CEO van Caprice dat de collecties van de merken Caprice en PETER KAISER duidelijk van elkaar zouden verschillen. Hij gaf aan: “Met name op het gebied van design, materiaal, prijs en merkuitstraling onderscheiden de merken zich van elkaar. Hoewel we streven naar synergie waar mogelijk, zullen we ervoor zorgen dat de merken elkaar niet gaan beconcurreren. Onze hoogste prioriteit zal en moet zijn dat beide merken hun eigen uniciteit behouden”, aldus Cölsch.

Afgelopen dinsdag 22 april is bekendgemaakt dat Thom Westerkamp, die het merk Caprice al onder zijn hoede heeft, ook PETER KAISER zal vertegenwoordigen. Westerkamp geeft aan dat bij Caprice, de retailer als belangrijkste partner wordt beschouwd, en dat deze focus ook zal gelden voor PETER KAISER. Westerkamp vertelt verder dat de prijzen van PETER KAISER aantrekkelijker worden voor de consument, terwijl de Retail-marge aanzienlijk zal verbeteren.

De lente/zomer 2025 collectie van Peter Kaiser zal te vinden zijn in de gecombineerde showroom van Caprice en PETER KAISER in CAST, Nieuwegein.

Over PETER KAISER
De schoenmakerij van PETER KAISER is opgericht op 20 januari 1838 in Pirmasens in het Duitse Rijnland-Palts, vlak tegen de grens met Frankrijk. Vanaf het begin gaan de zaken voorspoedig en de fabriek exporteert vanaf 1847 behalve naar Frankrijk en Zwitserland zelfs naar de Verenigde Staten. In 1913 wordt PETER KAISER een GmbH en na de Eerste Wereldoorlog breidt de onderneming snel uit, zowel qua fabrieksruimte als qua export. De crisisjaren tussen 1927 en 1932 zijn moeilijk, maar het bedrijf overleeft wel, waardoor in 1938 het 100-jarig bestaan gevierd kan worden. Aan het einde van de Tweede Wereldoorlog wordt de fabriek volledig verwoest, wat betekent dat de onderneming helemaal opnieuw opgebouwd dient te worden, letterlijk en figuurlijk. Gelukkig gaat het vanaf de jaren ’50 weer voor de wind en in 1988 wordt het 150-jarig jubileum gevierd. Helaas ontstaan vanaf september 2020 problemen als gevolg van de corona-lockdowns en begin 2021 resulteert dit in een faillissementsprocedure waarna investeerders inzetten op een doorstart. In december 2023 wordt de merknaam uiteindelijk overgenomen door Caprice.

Aanbevolen artikelen
Neem contact op

Wilt u ons een bericht sturen? Wij nemen z.s.m. contact met u op.

0