‘Portare is een lange-termijn totaalpartner’

 In Businessnieuws

Woolrich

Portare voert een breed portfolio aan vrouwen- en mannenmodelabels, waaronder Woolrich, Sundek, Baracuta en Aniven. Onlangs werd het Italiaanse damesmerk Ottod’Ame toegevoegd. Een goede reden om contact op te nemen met Portare-eigenaar Marco van Drunen. Hij nam het bedrijf over rond 2008 en sloeg een nieuwe richting in: “Destijds hadden we 11 merken in portfolio, maar vanaf 2010 ben ik begonnen met focussen op de premium merken Woolrich en Superdry. Daarbij startten we ook met Portare Retail, dat een netwerk van monobrand winkels voor Superdry en Woolrich runt. De reden daarvan was om een breder collectiebeeld neer te zetten en de naamsbekendheid van de merken te vergoten door dichter op de consument te gaan zitten. Ondertussen hebben we het Superdry-agentuur in 2018 terugverkocht aan Superdry maar zijn we verder gegroeid met de Superdry winkels waarvan we er nu 10 hebben geopend.” 


Klappen van de zweep
Omdat ze zelf winkels uitbaten kan Portare haar klanten momenteel heel goed aanvoelen, geeft Van Drunen aan. “We kennen als retailer het klappen van de zweep in deze tijd. De relatie met onze klanten moet echt optimaal zijn, want wij zijn in deze lastige periode het eerste aanspreekpunt. Daarbij is het inkoopmoment het begin van een stabiele relatie, maar het ontbreken van beurzen maakte klantencontact lastig, wat zorgde voor een andere insteek van ons partnership. We hebben maximaal ons best gedaan qua dealerondersteuning -zoals bijvoorbeeld het ruilen van collecties en aangepaste betalingstermijnen- want wij gaan uit van het samen delen van de pijn.” Momenteel is de toekomst wat mistig, geeft Van Drunen aan, maar hij is wel positief over die toekomst: “Onze klanten zijn gelukkig creatief, net als de consument. Er is dit najaar goed verkocht en we hebben goede re-orders gehad, dus we zullen voor HW22 vertrouwen en continuïteit als speerpunt hebben.” 

Ottod’Ame

Ottod’Ame
De toevoeging van Ottod’Ame is met het oog op vertrouwen en continuïteit een logische stap, benadrukt Van Drunen. “Want wat nu cruciaal is: welke richting wil je uit, met wie wil je samenwerken als retailer? Wij zetten de stap om een extra koppeling te maken met het fashion-segment, net zoals we dat eerder gedaan hebben met het Engelse Baracuta in de herenjassen en met het Italiaanse Aniven in het jeans-segment waar we nu mee gaan starten. Ottod’Ame werd in 2003 opgericht in Italië en opende een jaar later haar eerste flagship store in Florence. Door de goede prijs-kwaliteitverhouding en de volledige productie in Italië kan Ottod’Ame unieke high quality producten bieden in een totaal damescollectie van ongeveer 450 stuks waaronder accessoires, jurken, shirts, jassen etc. Hierdoor voegen we als agent een zeer modisch modelabel toe aan ons portfolio met high-end merken. We gaan met Ottod’Ame meer de breedte in en kunnen extra support bieden. Daarbij zullen we de verkopen nauwlettend monitoren en analyseren, en onze leveringen tijdig bijsturen zodat onze dealers een optimaal resultaat kunnen realiseren. Dan ontstaan nieuwe mogelijkheden, want wij gaan uit van kwalitatieve distributie en we willen voor de retailer een lange-termijn totaalpartner zijn. We merken dan ook vanuit de markt hele positieve reacties omdat we het kunnen waarmaken.” 

Sundek

Duurzaamheid
Van Drunen besluit: “Last but not least is het belangrijk is om te weten dat er meer dan ooit ruimte is voor sustainability, eco en organic in ons merkenportfolio. Woolrich is daarin een van onze hardlopers en heeft onder andere het programma ‘1% for the planet’ via de Woolrich Outdoor Foundation, waarbij 1% van de omzet aangewend wordt ter ondersteuning van het milieu. Je kunt gewoon niet meer om sustainability heen tegenwoordig, maar de weg erheen is wel een lang proces. Dat zullen wij echter beslist ondersteunen en dat willen we ook uitstralen.” 

www.portare.nl

Recent Posts
Neem contact op

Wilt u ons een bericht sturen? Wij nemen z.s.m. contact met u op.

Not readable? Change text.
0