De grootschalige reorganisatie die Gerry Weber begin vorig jaar inluidde toont haar eerste positieve effecten. De winst bleef in het eerste kwartaal van boekjaar 2016/17 stabiel, hoewel de omzet met 2,1 procent daalde. Het geconsolideerde resultaat vóór rente, belastingen en afschrijvingen (EBITDA) nam met 7,7 procent toe tot 15,6 miljoen euro. Het Gerry Weber-kernsegment droeg 159,2 miljoen (vorig jaar: 163,2 miljoen) bij aan de totaalomzet van 209,2 miljoen euro; omzetten die gegenereerd werden door de kernmerken Gerry Weber, Taifun en Samoon daalden met 2,4 procent ten opzichte van hetzelfde kwartaal een jaar eerder. Dit had mede te maken met het feit dat er geen inkomsten meer gegenereerd werden in de Gerry Weber-winkels die dit jaar sloten.
In het eerste kwartaal van vorig jaar daalde de like-for-like inkomsten met 7,5 procent. De daling van 3,4 procent in de eerste drie maanden van dit kalenderjaar laat zien dat het kernsegment van Gerry Weber nu zo goed als in lijn is met de algemene markttrend van gemiddeld -3 procent. “De eerste drie maanden laten zien dat het Fit4Growth-programma effectief is”, zegt Ralf Weber, CEO van Gerry Weber International AG. “De geïmplementeerde maatregelen hebben niet alleen een effect op de kostenstructuur van het kernsegment, maar werken ook mee aan een versnelde modernisering van onze merken.”