Retailer aan het woord: Imke van Geel van Image Wear

Retailer aan het woord: Imke van Geel van Image Wear

Imke van Geel van Image Wear
Bij Image Wear in Utrecht zijn de smaakitems heel belangrijk. “Dat is een van onze krachten”, vertelt eigenaar Imke van Geel. Verder gaat Imke de kleding volgend jaar heel gericht inkopen, en bijbestellen wat goed loopt. “Daar ligt de sleutel denk ik. Zo kun je profiteren van wat goed werkt, en dan neem je niet alleen risico’s. We bestellen liever 3 of 4 keer bij dan dat we te veel risico lopen. “Het verschuiven van de seizoenen is voor onze branche best een uitdaging. Het is óf te lang koud – in maart en april is het nog steeds koud – óf te lang warm. Je moet de inkoop vervolgens veel vroeger betalen dan dat je dproducten daadwerkelijk verkoopt. Ik geloof dat meerdere retailers daar wel last van hebben, al is het niet unaniem. Sommige retailers willen hun winterjassen wel al in juli ontvangen. Toch denk ik dat we met z’n allen moeten nadenken of we niet beter kunnen omgaan met de late seizoenen. Ik denk dat samenwerking hierin echt belangrijk is.”

Online business
De verkoop is nog niet helemaal op niveau zoals voor corona, vertelt Van Geel. En dat is jammer, want als de klanten naar de winkel komen, dan worden ze helemaal vertroeteld. “De uitdaging van vandaag de dag is om klanten naar de stenen winkels te laten komen. De regen houdt mensen van de straat, maar vooral de online business heeft onze hele branche veranderd. We zijn tegenwoordig best veel tijd bezig met pakjes in – en uitpakken, het is veel werk. Veel pakketjes komen namelijk ook terug.

Verwachtingen 2024
Van Geel hoopt op het allerbeste volgend jaar. Hopelijk mogen veel mensen ervaren hoeveel toegevoegde waarde een winkel kan bieden. Dat zou misschien kunnen voorkomen dat er meer stenen winkels zouden verdwijnen. “Ik hoop dat het bewustzijn groter wordt dat het de moeite waard is om te investeren in stenen winkels. Bovendien kunnen we klanten helemaal in de watten leggen in de winkel. Online is dat contact met de klant echt een beetje weg, dat vind ik jammer.”

Comfortabele kleding blijft
“Ik verwacht dat iedereen komend herfst-winterseizoen een beetje op safe speelt. Ik verwacht dat de comfortabele kleding goed blijft gaan. Die ontwikkeling van ‘quiet luxury’ is al een tijdje aan de gang. Ik denk dus dat we nog even de wijde kleding blijven zien, en de stevige schoenen en de grote jassen.” “Bij ons zit de meeste omzet in de broeken en alles wat gebreid is. Ik denk dat die producten populair blijven. Maar ook de basisproducten gaan goed bij ons, zoals shirts. Die zitten lekker, zijn vaak ook duurzaam gemaakt, en mensen hebben ze altijd nodig.”

Aanbevolen artikelen
Neem contact op

Wilt u ons een bericht sturen? Wij nemen z.s.m. contact met u op.

0