Op zondag 28 en maandag 29 juli werd de loper uitgelegd voor de grootste modebeurs voor grote maten in Europa: de WFC Big Brands in Amsterdam. De bezoekers zochten de koelte op tijdens de zomereditie van de beurs om de collecties van de voorjaar-zomercollecties van 2020 te bekijken en in contact te komen met collega’s. In het WFC Beursplaza kwamen de ondernemers bijeen voor de zesde editie van modebeurs. Traditiegetrouw was de beurs twee dagen lang het toneel voor de modeshows. Hierdoor keken de ondernemers zes keer per dag naar de catwalk terwijl zij een order schreven bij de standhouders. Organisator Mike Cats vertelt dat er voor de zomereditie meer aanmeldingen dan ooit binnenkwamen. Cats: “Vooraf hebben we veel marketingacties in Duitsland en België gedaan. Dat heeft zijn vruchten afgeworpen, want naast de vele Nederlandse bezoekers, was er een verdubbeling te zien in het aantal bezoekers uit deze landen. Ook zagen we ondernemers uit Italië en zelfs het Caribische Guadeloupe was vertegenwoordigd.”
Nieuwe standhouders
Mike Cats hoorde vanuit zowel de bezoekers als de standhouders veel positieve reacties over de modebeurs. “De standhouders waren erg blij met de nieuwe bezoekers, potentiële klanten, die zij voorbij zagen komen. Andersom vonden de bezoekers het prettig om nieuwe merken te zien en zo te kunnen beoordelen of de merken in de winkel zouden passen. Er waren zeven nieuwe standhouders te zien, waaronder Tom Tailor en Vero Moda Curve.” Op de netwerkborrel, de afsluiter op de zondagavond, werd volgens Cats door een mix van standhouders en ondernemers onder het genot van een biertje of een wijntje gekletst over de laatste ontwikkelingen binnen de +Size-mode. “Ook deze werd druk bezocht. Veel ondernemers zijn normaal veel in de eigen winkel of binnen het eigen label aanwezig, en vinden het prettig om het contact met elkaar op deze manier te onderhouden.”
De volgende editie van de WFC Big Brands vindt plaats op zondag 2 februari en maandag 3 februari. Meer informatie: www.wfcbigbrands.nl