Stark & Ascari vullen een leemte op
International Sales Director Ulf Armbruster van Stark Hosen is tevreden over de exportresultaten in 2023 van Friedrich Stark GmbH & Co, het moederbedrijf van Stark, Ascari en Glücksmoment. “Het jaar is goed verlopen en we hebben internationaal dubbele cijfers gedraaid in vergelijking met 2019, het laatste normale jaar vóór de pandemie. In Duitsland zag het er echter iets anders uit, aangezien de postorderverkoop daar onder grote druk kwam te staan omdat het succes uit de corona-perode niet gehandhaaft kon worden. Wij sluiten 2023 dan ook af met een omzet die slechts iets hoger ligt dan 2019, maar over het algemeen zijn we tevreden.”
Beste seizoen
De voororders voor lente/zomer 2023 zorgden zelfs voor het beste seizoen in de geschiedenis van het bedrijf, vervolgt Armbruster. Daar is een reden voor: “Wij hebben enorm kunnen profiteren van het feit dat twee directe concurrenten, Gerke en in het bijzonder Zerres, hun bedrijfsactiviteiten hebben stopgezet. Wat ons daarbij enorm heeft geholpen, was dat we tegenhangers konden leveren van deze gevestigde concurrenten.” Hij ziet komend seizoen daarom nog veel potentieel op de internationale markten: “Mede omdat werd verwacht dat de bedrijfsvoering van Zerres zou worden voortgezet. We hebben ons NOS-programma daarom drastisch uitgebreid en aangevuld met succesvolle pasvormen van onze concurrenten die hun activiteiten gestaakt hebben. Op die manier kunnen we een ontstane leemte opvullen.”