Terugblik op PREVIEW WOMEN
In januari stond CAST volledig in het teken van het mode-evenement PREVIEW. Dit jaar werd het evenement uitgebreid met een extra etage van 1000m2, waardoor er nog meer merken aanwezig waren op de beurs. Ongeveer 300 winkeliers waren aanwezig op PREVIEW WOMEN, zo vertelt Caroline Beitler, senior sales- en beurscoördinator van het event. “De bezoekers waren zeer positief over het aanbod aan merken, en de leveranciers waren erg te spreken over de kwaliteit van de bezoekers. Dit droeg allemaal bij aan de positieve sfeer die op de beurs heerste.”
De organisatoren kijken zelf tevreden terug op de organisatie van het event. Op facilitair vlak ging er eigenlijk niets mis, zegt Beitler, zelfs met de aanzienlijke uitbreiding ten opzichte van voorgaande jaren. “Soms verlies je het overzicht als je groeit, maar dat was hier niet het geval. Keer op keer kregen we te horen dat mensen de beurs uniek vonden en zeer te spreken waren over de service en gastvrijheid.”
Veel bezoekers bleven de hele dag, vertelt Beitler. “Dat is lang niet altijd vanzelfsprekend, maar het feit dat het vol was tot het laatste moment zegt veel goeds, denk ik.”
PREVIEW WOMEN werd gekenmerkt door dezelfde eenvoud als de hereneditie. Diverse merken presenteerden zich op vergelijkbare wijze, waardoor er geen onderscheid kon worden gemaakt op basis van marketingbudgetten. Hierdoor lag de volledige focus op het product, waardoor inkopers zich hier optimaal op konden richten. Er waren meer dan 150 merken aanwezig, waaronder Bruuns Bazaar, ViCOLO, GUESS, CKS, MEIMEIJ, D’etoiles Casiope, G-lab, Nous Sommes Labels, Six Ames, 24Colours en People of Sebuya.
