TRENDS
zomer 2014/2015

 

TERUG NAAR DE BASIS

Een spannend tijd breekt aan en dat zien we terug in de mode. Door verandering en overgang krijgt de consument steeds meer behoefte aan vertrouwen. Dit heeft de afgelopen jaren echter grote schade opgelopen. Denk maar aan greenwashing – bedrijven die zich ten onrechte profileren als groen bedrijf -, de schending van onze privacy via internet en andere kanalen en match making in het voetbal. Wij -de consument- zijn niet meer zeker van de authenticiteit en eerlijkheid van bestaande systemen, autoriteiten en organisaties, waardoor we zelf op zoek gaan naar nieuw vertrouwen en helderheid. Hierbij verlangen we tegelijkertijd naar samenhang en cohesie. We nemen het heft in eigen hand en creëren zelf nieuwe systemen. In de mode gaan we terug naar de menselijke maat en ambachtelijkheid en we slaan de handen ineen om unieke en storytelling-producten te ontwikkelen.

Tegelijkertijd zien we een technologische overgang. Wetenschap en technologie gaan hand in hand en brengen ons voortdurend vernieuwing. Nanotechnologie, kweekvlees, 3D-printing, zelfrijdende auto’s; slechts een paar voorbeelden van de oneindige mogelijkheden die de techniek ons brengt. Het klinkt vaak als een ‘ver-van-ons-bed-show’, maar in werkelijkheid worden deze toepassingen al gebruikt in het dagelijks leven. We implementeren deze technologieën in ons dagelijks leven en ontwikkelen nieuwe mogelijkheden, zoals het 3D-printen van een ketting of het produceren van materiaal dat van kleur verandert middels nanotechnologie.

Deze trends weerspiegelen zich in de mode van zomer 2015. Laat u inspireren!


 

Simplicity

We gaan terug naar de basis. Puurheid, overzicht en transparantie zijn de kernwaarden in deze trend. In een roerige tijd verlangen we naar rust en simpliciteit. Voor het oog eenvoudig, maar uitgewerkt door de verschillende lagen in materiaalcombinaties. Er wordt gebruik gemaakt van mooie materialen als zijde, dikke katoenen, metallics, reliëfs, transparante stoffen en kant. Ook het kleurenpallet is rustig. Verschillende wittinten worden aangevuld door frisse pastels als geel, mint en zalm.

TRENDS
TRENDS
TRENDS
TRENDS
TRENDS
TRENDS

 

Reconnect

De behoefte aan een pure samenleving drijft ons naar buiten, de natuur in. We keren ons tegen de technologische wereld en kijken naar dat wat belangrijk is: familie en vrienden. De hang naar authenticiteit laat vakmanschap herleven. Deze groep hecht waarde aan duurzame materialen, vers bereid eten, het eigenhandig maken van meubelen, tuinieren en hergebruik van materialen. De look is casual. De materialen zijn zichtbaar geweven. We zien veel linnen, breisels, suède en gerecycled denim. In het kleurenthema worden fellere kleuren blauw, roze en groen afgezwakt met lavendel, wit en lichtblauw.


 

Create

We nemen het heft in eigen handen. Van authenticiteit in pure materialen, naar het vinden van je eigen geluk in persoonlijke uitspattingen. Uniek zijn, je eigen verhaal vertellen. We keren terug naar retro en analoog. Plezier maken staat voorop. Ons eigen verhaal vertellen we met onze look, die iedere dag anders is. We zien veel, heel veel prints in de mix. Street-art geïnspireerde prints, Afrikaanse invloeden, de jaren ’80 en pop-art, het komt allemaal voorbij. Het kleurenpallet is uitbundig maar niet fel. Warm rood, paars, okergeel en groen vinden vanuit de tribal hun weg in dit thema.

TRENDS
TRENDS
TRENDS
TRENDS
Neem contact op

Wilt u ons een bericht sturen? Wij nemen z.s.m. contact met u op.

0