Twee jaar rode cijfers voor The Sting

The Sting heeft in 2013 en 2014 respectievelijk 13,5 en negen miljoen euro verlies geboekt. De omzet liep over de afgelopen twee jaar terug van 239 naar 230 miljoen euro. Dat blijkt uit het jaarverslag dat The Sting vorige maand bij de Kamer van koophandel indiende. Volgens The Sting zijn de grote verliezen het gevolg van activiteiten in Duitsland en het Verenigd Koninkrijk. Over de resultaten in Nederland is het bedrijf best te spreken, maar ze konden de in het buitenland gemaakte verliezen niet compenseren. De omzet in de Nederlandse winkels liep wel terug; van 199 naar 191 miljoen euro.

Positieve draai
In een poging een positieve draai aan zijn zaak te geven heeft The Sting zijn e-commerceactiviteiten uitgebouwd en verliesgevende activiteiten, vooral die in het buitenland stopgezet. De maatregelen hebben naar verwachting van de retailer in 2015 geleid tot ‘een duidelijke verbetering van het resultaat. “Derhalve wordt er een continuïteit van de onderneming verondersteld”, schrijft de directie in het jaarverslag.

Aanbevolen artikelen
Neem contact op

Wilt u ons een bericht sturen? Wij nemen z.s.m. contact met u op.

0